Ejva inherits her late father's reindeer herd. As she struggles to keep the herd thriving, local leader Heaika falls for her, and though hesitant, she feels compelled to accept. But everything changes when Nejla, Heaika's cousin, arrives, and Ejva discovers true love for the first time. Betrayed and jealous, Heaika reacts harshly, leaving Ejva with a condition that makes her hands shake uncontrollably, threatening her ability to care for the herd.