After enduring 19 years in prison for stealing a loaf of bread, Jean Valjean emerges a hardened man. He seeks redemption by reinventing himself as a respected dignitary under a new identity. He promises Fantine, a dying factory worker, to rescue and protect her daughter Cosette, who is being exploited and mistreated by the deceitful Thénardier family. As Valjean raises Cosette as his own, he is relentlessly pursued by Inspector Javert. Amidst the social unrest shaking France, the fates of Valjean, Cosette, her lover Marius, and Javert become intertwined in a turbulent, revolutionary Paris. Through struggles, sacrifices, and a deep yearning for justice, Valjean strives to complete his journey of redemption and offer Cosette a future of love and freedom.