1905. A travelling comedian has taught his young son, Michi, to find magic and humour in every corner of life. Years later, in times of war, Michi has become a bitter man, consumed by grudge. An unexpected incident and an encounter with Conchita, his childhood sweetheart, will help him to recover the fascinating view of the world instilled in him by his father.