A poet breaks free from a life that has become suffocating to reconnect with her inner voice and conscience and allow her creativity to flow again. As she begins to question the conventions of family, identity and the meaning of life, her journey towards self-discovery challenges those around her to reconsider their own lives — taking the whole family in a new direction.