Eva is on a short stay in Madrid. There she spends her days alone: she knows no-one, but neither is she particularly interested in making friends with strangers. The city is therefore a place she doesn't know, through which she wanders aimlessly and with her curiosity set to low. But one afternoon, in one of the rooms of the Reina Sofia Museum, a man approaches her. His name is Dante and he is an Argentinian historian in Madrid to carry out research into Juan Bialet Massé and the workers' struggles in his country.