Lúa and Noé's job is to select natural actors for a sci-fi movie. Working together for the first time, Noé, who comes from the countryside, doesn't think Lúa, an unemployed actress from the city, is the person for the job. Together they will travel to remote areas and make their provisional abode in the homes of the country people who take them in. Submerged in a foreign reality, they will encounter a Mexico that embraces them, but which also confronts them with their own fears and prejudices, testing their tolerance, their resistance and their fragility.