The Mallard family leads a monotonous and uneventful life. The father, Mack, is content with keeping his family safe and splashing in a New England pond. However, the mother, Pam, yearns for a change and wishes to show the whole world to her young son, Dax, and her duckling daughter, Gwen. After a migrating flock of ducks flies to the Mallards' pond with exciting stories from faraway places, Pam convinces Mack to embark on a family trip that passes through New York and arrives in tropical Jamaica.