In 2025, the Basque Government, EITB and the Filmoteca Vasca set about recovering and restoring four medium-length films made completely in the Basque language in the mid-80s. The process, long and delicate, included a trip to the L'Immagine Ritrovata lab in Bologna. The documentary, an own production by EITB, follows the peregrination of the four directors and the restoration process completed in Italy. Because it's important to tell these stories too.