Set in a small county town in Northeast China, the film follows Yu Meili, a laid-off factory worker trapped in a suffocating marriage, who clings to a folk belief that killing a rooster can end an unhappy union. Unable to go through with it, she finds her world quietly unsettled when a young girl insists that "roosters can lay eggs."