Following the death of their father, seven siblings return home after years apart. While her brothers seek to divide and sell the family property, Zerin refuses to surrender the inheritance she has earned through years of sacrifice. Her resistance ignites a conflict that exposes hidden secrets, shifting loyalties, and traditions that have shaped the family for generations. Set in Southeastern Anatolia, Kirpilerin Savaşi / The Battle of Hedgehogs is an intimate and emotionally charged family drama about justice, belonging, and the courage to challenge inherited rules.