Candela lives a monotonous life in an inland village. During the local festivities, she accidentally runs over her nephew's dog, but decides not to tell him. Instead, she invents a legend about a pilgrimage of dogs to a sacred tree and asks him to help her find it. Slowly, the lies start to take their toll.