Berta finds out she's pregnant and doesn't now what to do, as she's unsure of her partner Manel's love for her. Advised by her friend Silvia, she decides to give him burundanga, the so-called truth drug. But when it starts to take effect, Manel confesses to something much more unexpected: that he's a member of an ETA commando.