The film stars an actor generally associated to comedy, Rufus, who had formerly appeared in Un aller simple (One Way Ticket). This is a film of marked political overtones: working for a pacifist association dedicated to freeing political prisoners, Tom gradually realises that the non-violence in which he had always had faith doesn't work, pushing him to change sides and join the armed struggle.