Benjamín Naishtat is an Argentinian filmmaker who graduated from the Universidad del Cine and Le Fresnoy. His feature film "Puan" (2023), co-directed with María Alché, won the Best Screenplay award at San Sebastián and was nominated for a Goya for Best Ibero-American Film. This year, he will be competing for the Golden Shell in the Official Selection with his new feature film, "Glaxo", and will also open the Zabaltegi – Tabakalera section with the film "Pedro en el país", also co-directed with Alché. In this conversation, Benjamín Naishtat will share his working and creative processes, discuss building a career in the world of cinema, and talk about the challenges and lessons that run through his latest works.