A stranger appears over the mountain, carrying little more than his determination. Isak, a man without a past, seeks a place to settle and carve life from the earth. High above the tree line, he finds a barren stretch of land, as unforgiving as it is full of promise. The land tests him to his limits, until he meets Inger, a solitary woman shaped by resilience and quiet secrecy. Together, they endure the elements and build a life, cultivating both the soil and a growing family as the seasons turn. Yet as years pass and the world closes in, and time, hardship, and desire reshape them.