Lia, once a promising actress, unexpectedly returns to her drought-stricken homeland in rural Portugal. She expects an empty house, but finds her family gathered to receive her. Startled, she hides in the pantry, overhearing unsettling remarks, until she finally slips away, postponing the confrontation. While the children's excitement fills the house, tension builds among the adults, unable to face their own wounds. Against a landscape marked by drought and decay, Lia drifts between distance and belonging until a fragile reunion forces them all to confront unfulfilled dreams, inherited fractures, and the desperate longing for connection.