Documentary directed by Cecilia Barriga and shot in 2025 and 2026 on joint initiative of the Commissioner for the Holding of the 50th Anniversary of Spain in Freedom and the Institute of Youth (Injuve). In the work, more than 80 young people from all over Spain discuss, at a series of meetings, the gender crisis, the contradictions of their lives: a collective reflection on the meaning of being young, today's relationships, identity, sexuality, violence and - always - partying. An exercise of democracy - as a conversation between strangers - setting out and celebrating thought, and also fear and joy when looking to the future.
Professor of Sociology at the Complutense University of Madrid (UCM), creator and independent cultural manager. Co-director of content for the documentary "The Gender of Democracy."
Born in Chile, she arrived in Madrid in 1977 following the military coup. Since then, Madrid has been her base, although her work has unfolded across different countries and contexts. For more than fifty years, she has explored the construction of individual and collective identities, bringing the intimate into dialogue with the political. Feminisms, memory, social struggles, violence, and LGTBIQ+ identities run throughout a body of work that combines video art, nonfiction film, experimental documentary, performance, and hybrid works.