Based on the work of Karel Capek, from which three stories have been extracted that are used for the debut of three filmmakers. The titled Homicidal Attack: a stranger shoots from a window against a counselor, which leads him to reflect on his potential enemies. The Blue Chrysanthemum: a strange girl brings to the beginning some rare chrysanthemums whose color astonishes the local people. The Record Story: a farmer manages to break the world throwing record, because his target was a man he hated.