Two young painters arrive in a small town to paint a mural in their church. During work they stay in a house belonging to the parish priest. Some hooligans dominate the place, in front of which is Román. the arrival of the wife of one of the artists causes a whole series of conflicts to arise. Both Román and Michel, the other painter, are fascinated by the woman. Once the mural is finished, the painters begin their march, but fall into an ambush prepared by the band.