In the second half of the s. In the 14th century, King Charles II "The Bad" from Navarre sends a company of Navarrese warriors to the other side of the Mediterranean to help his brother Luis in the conquest of Albania, since this territory belongs to him after he married Juana de Anjou. . The remoteness of the territory and the harshness of the war, together with loneliness, lead the expedition members to live immersed in extreme situations.