Leonard Zelig is a chameleon man. In the presence of an obese person, he gains weight; he blacks next to a black. With Eugene O'Neill he becomes a writer and a boxer when he clashes with Jack Dempsey. He changes not only his personality, but even his face and body in successive mutations, transforming himself not into another, but into anyone. The Zelig case is of great interest to scientists.