September, 1973. The tension in Chile is palpable. Events climax one morning with news of a coup d'etat. Panic spreading, the military occupies the streets, puts down isolated groups of counter-insurgents, and establishes a curfew and strict censorship. Admist all this, Charles, a young American journalist working in Chile and living there with his wife Beth, dissapears from his home ina working class neighborhood of Santiago. His father comes from the U.S. to find him after he and Beth overcome a longstanding mutual distrust, they undertake the search for Charles together.