A group of cadets, newly arrived at a militarry academy that is a microcosm of the society in general insofar as violence and arbitrary decision-making are the norm, ar subjected ot iniciation rites which physically and morally humilliate them. Pablo, nicknamed "Jaguar", becomes their leader when his strenght of personality and austute perceptions are revealed. However, he is soon accused of killing one of the cadets and of betraying others.