A magical comedy that threads together the histories and the relations of the inhabitants of a forest that the Santa Compaña strolls through without direction. In an enchanted atmospehere where the people, the animals, and the inanimate objects talk among themselves about the doings of malvis, The Forest Bandit, his tribulations and disagreements with Fuco; the works of the girl Pialra; the sorrows of Fiz Cotovelo; the deceptions of the wellman Geraldo by the beautiful Hermelinda and the outrageous adventures of the Roade sisters.