Greedy, underhanded, and very bourgeois, Mathilde Mollenard lives in the grey, monotonous atmospehere of Dunkirk with her two children. She learns that he husband, while residing in Shangai, was heavily involved in smuggling arms. When the shipping firm that employs him becomes suspicious and decides to send him home for six months, Mathilde expects him to arrive down and out and is exasperated by the though of having to support him. But he is a sea wolf with devoted followers and friends in the Mafia, in opioum dens and on the streets at night. He thinks the return home will be a harmless social formality.