Philip Marshall is an honest an simple man that has already stopped hoping for too much hapiness in life. He works in a tobacco office and lives with his vulgar, dominant wife Cora and her 25 year old son, John, her reason for being. John decides to go to Canada because he can no longer stand the atmosphere at home. Profoundly affected, Philip decides to abandon his wife's bed; despite Cora's rabid indignation, he goesto to sleep in what was John's room. The following day he meets a teenage girl, another lonely soul, and identifies with her. Back at home he must face his wife who is determined to set things right.