Laurie Anderson as born in Illinois. She started studying violin at the age of five, later completed courses on the history of art at bernard, and was eventually granted a degree in Plastic Arts by the university of Columbia. During the 1970's, she worked in sculpture, photography, and electornic art. Her seven hour musical presented at the Brooklyn Academy of Music in 1983 was well received. There too she recorded her second album, "Mister Heartbreak" which served as the vase for her first geature film, Home of the Brave.