The fishermen of Santa Barbara seek better working conditions fomr their shipowner. He rejects their request and they go on strike. The owner recruits personnel from a neighbouring country, contracting them at an auction. Soon rivalry develops between the two groups. The union seems impotent and extremist within it provoke a deadly conflict with the scabs wherein one of them is shot. This causes some of them to re-think the situation and abandon their post when they conclude that the boss had seduced them with promises.