This is the story of John Herbert Dillinger, a well known figure in the story of organized crime. Dillinger was born in Indianapolis in 1903 and was shot to death by the Chicago police in 1942. Philip Jordan, the film's scriptwriter, creates, via a powerful synthesis of events and situations, the tense atmosphere sorrounding the ban led by this famous gangster.