Gloria, a sick, lame very pious woman goes to the village priest because her husband, Pablo, makes fun of he beliefs. Tortured by what he considers her obsession he asks for a divorce, but she naturally refuses for religious reasons. Pablo, a taxidermist, talks about the perfect crime one day in the tavern.