Ludovic, born of a savage rape, spends his first years of life constantly ill and living in a barn with a mother, Nicole, who hates him. She marries Micho, a rich mechanic who attemps to provide them with a normal life.
Unfortunately, the situation does not impruve. Obssesed by th ememory of the rape, Nicoles turns alcoholic and begins to schorn ther ederly husband. She finally interns her son in an institution for the chronically ill. Whatever the rejection, Ludovic adores her. one night he escapes, thakes refuge on a raft which sets to sea, and is happy. His need for maternal love, however, makes him decide to write to his mother.