An impressive portrait of the Basque people agains the backdrop of the bombing of Gernika. Three ederly women relate their personal memories of this tragedy while attending a wedding banquet in a cider-house. They recall the massacre of innocent farmers, the death of a young man on the day before his wedding, ad the bloody repression of a birhtday party. Part drama, part documentary, this film not only returns to the destruction of Gernika fifty years ago, but also reveals what the city means to the Basques today.