Documentary on the problems of young people who are taking their first independent steps in life. A juvenile delinquent collapses in the prisoner's dock when condemned to three years in a jail. A young drug addict caught in a raid by the army presents a weak defense. A high school student explains before the camera how he manages to combine his weekly escort duties at the Monument to th Dead in Riga with his participation in the "punk" movement.