Ernesto, leader of a cell of urban guerrillas in the time of Cuban dictator, Batista, has under his authority devoted militants, a dangerous informant, and a teenage girl that he falls in love with. The contradictions between his authority and the possibility of a pleasurable life, converge in a tragic ending.