These are mountain women displaced by a war shich came as a nightmare, as a storm. Their men participe in the combat while they hide in lonely refuge for months on end. They must eventually fight against their own, personal frontiers in order to survive.
This is a true story. It ocurred in Jalapa on the border between Nicaragua and Honduras during a 1982-1983 counter-revolutionary offensive. The protagonists are those who lived it.