One-time boxer Peppe is the ringleader of a gang of fumbling would-be robbers comprising Tiberio, Mario, Capannelle and Ferribotte, who're on to a dodgy job: to burgle the local savings bank. To blow the safe they need the help of specialist, "professor" Dante Cruciani, who shows them how to go about it. The plan is to get into the flat next to the company and break in through a hole in the wall. But they get their walls wrong and the only thing they break into is a kitchen, where they make the best of a bad job by tucking into a good meal.