The quiet life of a small variety troupe is thrown into disruption with the arrival of Liliana and her dreams of success in the world of showbusiness. After a smash first performance, a lawyer shows an interest in the girl and invites her to his palace, much to the jealous disapproval of Checco the casting manager. Love and artistic ambition lead Checco to leave both the group and his girlfriend, Melina, to set out with Liliana in search of better contracts. Unavailing, he ends up founding a new company with the money lent to him by Melina before Liliana leaves him for a businessman who has promised her a part in a big review.