A Milanese estate agency buys a piece of land in Naples with houses that are literally falling to pieces and inhabited by people without a penny to their name. The only thing the company cares about is getting the folk out so that it can build new flats. One of the affected families decides to go to Milan to protest, and ends up finding work in the wealthy and industrialised city of the north, which has nothing in common with the poverty-stricken, undeveloped lands of the south.