September 1943. Young second lieutenant Innocenzi doesn't know what to do when the King of Italy and the allied forces sign an armistice. All of the men in his company flee, except for Ciccarelli, with whom he sets off home. During their travels through a country devastated by the war, he sees his compatriots being shot by the Nazis, meets an American soldier in hiding, and runs into his father, who would rather have seen him enlist with Mussolini's troops, before eventually arriving to Naples where he joins the fight against the Germans.