Young would-be author Elías tries to get his head round life by hanging out at the Buenos Aires docks with hookers, ship-hands and crooks. He lives like a tramp and earns what he can by translating the letters received by the prostitutes from clients and lovers. Inevitably becoming involved with one of the girls, Anabel, Elías still hasn't made his break from the highborn Susana and her stoic determination to find him a steady job with a publishing house. Unwittingly implicated in a plot that turns to murder, fear drives Elías away from both the harbour and Anabel; but by the time he comes back to get her it's too late.