A documentary in the shape of a metaphor on a society plagued by violent outbursts that scream out at us each day from the newspaper headlines, Blood Ink is not about police news, but about those who create it: a group of journalists whose corrosive humour is counterbalanced by existencial scepticism. Perhaps one of the remarks made in the documentary best sums up the paradox of so much horror: "In a country of missing people, a mention in the paper, no matter how short, means you're still here".