MIKIO NARUSE
Although famous novelist Heishiro Hirayama's daughter Anzukko is at the marrying age, she rejects one suitor after another. When she finally finds one she likes, the would-be writer and local bookshop attendant Ryokichi steps in to spread rumours that the man behaved dishonourably while serving in the army. Ryokichi finally gets his way and marries Anzukko in the hope that some of his father-in-law's literary career will rub off on him.