MIKIO NARUSE
Ishimura and his wife have nine children whom they struggle to raise on his meagre salary. Encouraged by his teacher Ogawa, their eldest son Kiichi is met with accusations of selfishness when he reveals that he wants to go on studying instead of working in a factory. Fearful that his family will fall apart, Kiichi changes his plans.