MIKIO NARUSE
A coffee-shop waitress with dreams of becoming a writer, Fumiko meets and falls in love with the handsome poet Date who invites her to join his literary circle, even moving in with him before making the devastating discovery of his engagement to another woman. She soon starts mixing with a group of proletarian intellectuals where she meets her husband-to-be Fukuchi. But things aren't quite so rosy when Fumiko succeeds in publishing her work and her husband is ridden with envy.