MIKIO NARUSE
A young Tokyo newspaperman, Okawa, heads for the countryside in search of human interest stories. There he meets the war-widowed Yae, who works on a farm while caring for her son and mother-in-law and who tells him about the trials and tribulations of her brother Wasuke and his nine children. Taking it upon themselves to find a wife for the stuggling Wasuke, Yae and Okawa wind up spending the night together in a hotel - but the journalist has a family waiting for him back in Tokyo.