MIKIO NARUSE
Needing work, the recently widowed Rika tries her luck in a geisha house where they're looking for someone to clean the kitchen. The madam, Tsutayako, agrees to take her on as long as she changes her name. Renamed Oharu, she goes out to do the shopping and realises that Tsutayako owes money to just about everyone. Even worse, the house is mortgaged to the hilt and the future of the business and the girls whose lives depend on it is uncertain.