MIKIO NARUSE
Young Hiroko leads an unhappy existence in the rich Horie household after her marriage to Shin'ichi. Her young sister-in-law, on the other hand, has a kindhearted but penniless lover, Toshio, who is far too poor to propose to her and who tries to improve his fortune by pilfering from the family business. Furious, the Hories decide to report the boy to the police - causing an unexpected reaction from Hiroko in the doing.