MIKIO NARUSE
The strain of re-opening the Fukuhara laundry business after it was destroyed by shelling during the war is too much for the head of the family, Ryosuke, who can't take the strain and dies. Just out of a Siberian prisoner-of-war camp, his brother Kumura turns up to lend a hand. But the family's eldest daughter, Toshiko, is uneasy about rumours that her mother and uncle are having an affair.