MIKIO NARUSE
Although samurai Tomonojo has been courting the wealthy Okuni, the girl eventually chooses to marry another man, Iori. Heartbroken, Tomonojo kills Iori, and Okuni finds herself bound by the samurai code of honour to avenge her husband's death. Accompanied by her faithful servant, Gohei, the woman sets off on a five-year journey throughout the country in search of her husband's murderer.