MIKIO NARUSE
After an eight-year acting tour of the country, Kumoemon falls in love with a geisha, becomes famous and leaves the wife who had stood by him through all the hard times. Falling suddenly seriously ill and about to die, his wife mumbles bitter criticisms about his betrayal. Realising the pain he has caused her, Kumoemon pays the woman a posthumous tribute.